Michelle Aybar

Managing Director, Girls in Tech

Michelle Aybar is the managing director of Girls in Tech, a non-profit organization that she founded in the Dominican Republic to help increase female representation in the field of technology.

She has a degree in business administration with a specialization in systems engineering from University of Northwood, Florida. She has over 10 years of experience in the technology sector, with a career marked by constant advancement: six years at Microsoft, two years in insurance, and three years in startups. Her experience in the startup sector inspired her work today, which is eradicating gender inequalities in technology.

Michelle Aybar actualmente figura como gerente general de Girls in Tech, una organización sin fines de lucro que trajo al país para impulsar la representación femenina en el ámbito de la tecnología en la República Dominicana.

Es licenciada en administración de empresas, con mención en ingeniería de sistemas titulado por la Universidad de Northwood, Florida. Posee más de 10 años en el sector de tecnología, con una carrera marcada con un avance constante en el segmento; 6 años de experiencia en Microsoft, 2 años en el área de seguros y 3 años en el mundo de los startups. Su experiencia en el sector la llevó al trabajo al que hoy se dedica, erradicar las disparidades de género en la tecnología.